Dan­nen­berg ja Jär­vi­nen ni­mi­tet­tiin puo­lue­hal­li­tuk­seen

Vasemmistoliiton puoluekokous Kuopiossa teki valintoja puolueen johtotehtäviin. Savo-Karjalan piiri oli hyvin edustettuna valinnoissa, kun puoluehallituksen varsinaiseksi jäseneksi valittiin joensuulainen filosofian tohtori, yrittäjä Alia Dannenberg ja joensuulainen medianomi (AMK), filosofian maisteri Anni Järvinen.

Puoluehallitukseen kuuluu puheenjohtajan, kolmen varapuheenjohtajan, puoluesihteerin lisäksi 12 varsinaista jäsentä sekä neljä (4) yleisvarajäsentä, jotka käyttävät äänivaltaa puoluehallituksen kokouksissa siinä järjestyksessä kuin heidät on varajäseniksi puoluekokouksissa valittu.

Puoluehallitus toimii puolueen yhdistyslain mukaisena hallituksena ja poliittisen toiminnan johtoelimenä

Piirin edustajat puoluevaltuustossa ovat Kaisa Korhonen Leppävirralta, Jani From Suonenjoelta ja Joni Orava Joensuusta, varalla ovat Sakari Laitinen Kuopiosta, Anne Kaarina Keronen Lieksasta ja Rauno Jääskeläinen Siilinjärveltä.

Puolueen puheenjohtajana jatkaa opetusministeri Li Andersson, 1. varapuheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Jussi Saramo Vantaalta ja 2. varapuheenjohtajaksi sosionomi, lähihoitaja Minna Minkkinen Tampereelta ja 3. varapuheenjohtajaksi pääluottamusmies, työsuojeluvaltuutettu Jouni Jussinniemi Pyhäjärveltä

Puoluesihteerinä aloittaa joensuulaistaustainen järjestö- ja kuntapoliittinen asiantuntija Mikko Koikkalainen Helsingistä.

Lisätiedot:

Janne Parkkila