Maa­kun­nal­li­nen ym­pä­ris­tö­oh­jel­ma val­mis­te­luun

Työ on tarkoitus saada päätökseen syksyllä 2014. Asiakirjan rakenne muotoutuu työn edetessä ja voimavarojen mukaan. Sisältötavoitteena on ensisijaisesti nostaa esille asioita, jotka alueella koetaan kipeimpinä ja joihin voidaan maakunnallisesti ja paikallisesti vaikuttaa. Rajaus ei luonnollisestikaan ole kategorinen, koska useat maakuntaamme koskevat ympäristöongelmat syntyvät ja niihin liittyvä päätöksenteko tapahtuu alueemme ulkopuolella.

Työskentely tapahtuu lähtökohtaisesti sähköpostilistalla, mutta työryhmä voi muokata työmenetelmiään parhaaksi katsomallaan tavalla esim. järjestämällä joitakin teemakeskusteluja.

Jos olet kiinnostunut asiakirjan valmistelusta niin ilmoittaudu mukaan työryhmään 12.6. mennessä allekirjoittaneelle. Ilmoita samalla, minkä aihealueen (esim. tuotanto, liikenne, asuminen, yleinen yhdyskuntasuunnittelu, vesistöt, metsät, ilmasto jne.) valmisteluun erityisesti haluaisit osallistua. Myös, jos sinulla on mielestäsi aiheeseen sopivaa ennakkomateriaalia käytettävissäsi ja tiedossasi niin laita linkkejä tulemaan.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja:

Jouko Nuutinen