IHMISET

Vasemmistoliiton äänimäärä Savo-Karjalan vaalipiirin alueelta eduskuntavaaleissa 2023 oli 12 266 (- 3 642 vuoden 2019 vaaleihin verrattuna) ja saimme kannatukseksemme 5,5 % (- 1,7 %-yksikköä).

Savo-Karjalasta eduskuntaan valittiin kuopiolainen Laura Meriluoto.

Aluevaaleissa 2022 vasemmistoliitto oli viidenneksi suurin puolue Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan hyvinvointialueilla. Vasemmistoliitolla on Pohjois-Savossa kuusi ja Pohjois-Karjalassa viisi aluevaltuutettua. Aluevaaleissa vasemmistoliittoa äänesti molemmilla hyvinvointialueilla yhteensä 12 661 äänioikeutettua. Pohjois-Savossa kannatukseksi mitattiin 8,2 % ja Pohjois-Karjalassa 8,3 %.

Kuntavaaleissa 2021 11 973 savokarjalaista äänioikeutettua äänesti vasemmistoliittoa. Pohjois-Savossa kannatukseksi mitattiin 7,7 % ja Pohjois-Karjalassa 6,1 %. Käynnissä olevalla valtuustokaudella alueemme 55 valtuutettua urakoivat kuntavaaliohjelmassamme mainittujen asioiden edistämiseksi 20 kunnassa.

PUOLUEHALLITUKSEN JA PUOLUEVALTUUSTON JÄSENET

Tästä löydät savokarjalaiset Vasemmistoliiton puoluehallituksen ja puoluevaltuuston jäsenet kaudella 2022-2025.

Puoluehallituksen jäsenet ja puoluevaltuutetut 2022-2025

YLIKUNNALLISET LUOTTAMUSHENKILÖT

Tästä löydät vasemmistoliiton ylikunnalliset luottamushenkilöt Savo-Karjalasta.

Luottamushenkilöt 2021-2025

KUNTIEN VALTUUSTORYHMÄT

Tästä löydät vasemmistoliiton valtuustoryhmät Savo-Karjalasta.

Valtuustoryhmät 2021-2025