Savo-Karjalan Vasemmisto haluaa vahvistaa hyvinvointivaltion perustaa. Investoinnit kehitykseen, koulutukseen, sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä toimeentulon turvaamiseen ovat investointeja ihmisarvoiseen tulevaisuuteen.
Savo-Karjalan Vasemmisto korostaa eri ikäryhmien ja sukupolvien välisen yhteistyön merkitystä. Orpo-Purran oikeistohallitus luo tietoisesti keinotekoista vastakkainasettelua. On selvää, että eri ikäisten ja eri taustoista tulevien ihmisten edut eivät ole ristiriidassa keskenään. Päinvastoin.
On kestämätöntä esittää, kuten Orpo-Purran oikeistohallitus tekee, että nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden tarpeet olisivat toisiaan pois sulkevia. Tällainen ajattelu heikentää luottamusta ja murentaa yhteiskunnan perustaa ja tulevaisuuden elinvoimaa. Kaikki ikäryhmät hyötyvät toimivista julkisista palveluista, laadukkaasta koulutuksesta, riittävästä toimeentulosta ja oikeudenmukaisesta sosiaaliturvasta.
Julma leikkaus- ja heikennyspolitiikka, joka lupaa talouden kasvua, hyvinvointia ja työpaikkoja hamassa tulevaisuudessa, mutta rapauttaa ratkaisevalla tavalla ihmisten arkea tässä ja nyt, ei osoita talousosaamista eikä sivistystä, vaan lyhytnäköistä pääomapiirien etujen sementointia, vieläpä niin sanotulla velkajarrulla. Hyvinvointia ei rakenneta nyt eikä tulevaisuudessa oikeiston pakko-opeilla.
Vasemmisto kutsuu kansalaisia ja päättäjiä rakentamaan Suomea, jossa ketään ei jätetä, ja jossa yhteinen etu asetetaan jakolinjojen edelle.
Yhteistyöllä luomme kestävää hyvinvointia nyt ja tulevaisuudessa!
Lisätiedot:
Tiia Eskelinen
puheenjohtaja
Savo-Karjalan Vasemmisto
tiiaeskelinen11(at)gmail.com
040 706 3021