Pohjois-Savon äänekkäät Vasemmistonaiset:

Pohjois-Karjalan Punahilkat:

Anni Järvinen
040 5864477, anni(at)annijarvinen.net

Olemme vapaamuotoinen toimintaryhmä, johon jokainen punavihertäväksi itsensä kokeva nainen on tervetullut. Ryhmämme – tai pikemminkin verkostomme – toimijoina ovat naiset, mutta tapahtumiin on myös miehille vapaa pääsy. Jokunen rohkea mies onkin silloin tällöin uskaltautunut paikalle. Kuulumme valtakunnalliseen Vasemmistonaisten verkostoon. ( http://vasemmistonaiset.fi/ )

Toimintaa syntyy sitä mukaa, kun joku innostuu sitä järjestämään. Se tarkoittaa sitä, että vastuu ja valta ovat yhteisiä, eikä niitä voi vierittää millekään hallitukselle tai toimikunnalle. Tapahtumia pulpahtelee spontaanisti sinne, missä niille on tarve. Välillä ideoita on tulvaksi asti, välillä lepäämme tai keskitymme muihin puuhiin.

Toimintaamme avustavat Savo-Karjalan Vasemmisto, Vasemmistonaisten Valtikka sekä KSL tapahtumakohtaisesti. Enimmäkseen hommat hoituvat omalla osaamisella ja joukkovoimalla.

Vasemmistonaisten toiminnan painopisteenä on eri-ikäisten naisten arjen kysymysten esiin nostaminen. Järjestämme opintopiirejä, opinto- ja kulttuurimatkoja, retkiä ja feminaareja sekä osallistumme paikalliseen ja valtakunnalliseen tasa-arvokeskusteluun ja tapahtumiin.

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen on toisinaan työlästä; olemme sopineet, että tässä porukassa ei aina tarvitse jaksaa touhuta ja joskus elämän muut velvollisuudet kutsuvat. Huonoina päivinä toisten tuki kantaa. Viime vaalien aikaan minulta kyseltiin: onko teillä Vasemmiston naisehdokkailla oikeasti noin hyvä yhteishenki. Ylpeänä vastasin, että on.

Parasta tässä naisten yhteistyössä on koko ajan ollut spontaanius, ilo ja mahdollisuus toteuttaa hassujakin ideoita. Kaikkia meitä yhdistää halu edes hiukkasen parantaa maailmaa ja kyky innostua yhdessä.

Mitä seuraavaksi? Sen voit keksiä vaikka sinä. Tarvitaan vain idea, sille aika, paikka ja joku kutsumaan joukkoa koolle.